İster keşiş olsun, ister bir mahpus, ister bir günahkar ya da alçak, serseri, insanoğlunun ilk düşüncesi, yazgısını paylaşan bir arkadaşının olmasıdır. Yaşamın ta kendisi olan bu itkiyi doyurmak için bütün gücünü, kuvvetini, yaşamının bütün enerjisini ortaya koyar. Bu çok güçlü istek olmasaydı şeytan kendine arkadaş bulabilir miydi?