Günlük konuşma dilinde ve sadelikte,yerel ağızla yazılıp, sözcüklerle bezenmiş hikayeler okuyucuyu karşılamakta... Yazarın hikayelerinde ada,balık,deniz sevdasını fazlasıyla görmekteyiz. Hep bir adaya özlem, orada yaşama arzusu, kopamamasını, ada hayatını adeta kelimeleriyle size yaşatıp muhayyilenizde canlanmasına,derin duygularının kapılarını aralarken yazar, hikayelerini aracı kılmaktadır. Bunu yaparken yer yer kendini eleştirsede aslında yazmak onun için bir kurtuluştur. Yazarkenki mutluluğu ve sevinci de göz ardı edilsin istemez aslında.Bunu da şu meşhur satırlarla dile getirir " Yazmasam deli olacaktım". Birbirinden çeşitli hikayeleri ben keyifle okudum sizlere de şimdiden keyifli okumalar dilerim.
Son KuşlarSait Faik Abasıyanık · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201917,1bin okunma
Kuşları boğdular,çimenleri söktüler,yollar çamur içinde kaldı. Dünya değişiyor dostlarım. Günün birinde gökyüzünde güz mevsiminde artık esmer lekeler göremeyeceksiniz.Günün birinde yol kenarlarında toprak anamızın koyu yeşil saçlarını da göremeyeceksiniz. Bizim için değil ama çocuklar, sizin için kötü olacak. Biz kuşları ve yeşillikleri çok gördük. Sizin için kötü olacak .