Okurken duygulandıran, okurken bilgilendiren biraz fantastik ama gerçekten de kopmayan, kurguları tam yerinde, duyguları insana çok iyi geçen bir roman.
Bir fotoğraf albümüne bakarken fotoğrafın çekildiği güne gideriz anılarımız canlanır ya bu biraz daha fazlası. Bence iyi kitap okurken tasvir edilen yerleri, kişileri gözlerinde canlandırabildiğin, duyguları bizzat yaşayabildiğin kitaptır. Anlatılan her olayda her anda sanki oradaymışım hissi uyandıran, omuzlarımda büyükhanımın yükünü taşıdığım, dere kenarında büyükhanımla korkuya kapıldığım diğer kahramanlarla üzülüp ağladığım ayrılık acısını yaşadığım bir hatta bir kaç hikaye var romanda. Çok fazla ipucu verip okuma keyfinizi bozmak istemediğim için ancak bu kadar anlatabiliyorum. İkinci defa okumak istediğiniz bir kitap olduysa daha önce bu da ikincisi olacak muhtemelen. Keyifli okumalar.
" Bir futbol takımı coștuğu zaman atağa geçer, her oyuncu
birbirinden güç alarak karșı kaleye doğru akar. Sanatçılar da
böyledir. Bir dönemde, birden fişkin verirler. Ama bize bunu çok
gördüler. Nâzım'ı bir tarafa fırlattılar, bizi bir tarafa. Kimimin
hapishanelerde, kimimiz sürgünlerde yitip gittik. Oysa ne güdli
bir tomurcuk patlamastydı o!"