Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Aşktaki ilk ân, benim bizzat kendim için hür, otonom bir kişi olmak istemediğimi gösterir ve eğer ben böyle birisi olmuş olsaydım kendimi gayri mükemmel, zayıf, kusurlu ve eksik hissederdim. İkinci ân, kendimi başka bir şahısta buluvermem, onda hüküm sürmem şeklinde tezahür eder; buna mukabil o da bende kendine ulaşıverir. O yüzden aşk, aklın çözemediği en korkunç çelişkidir; o anda öz bilincimizin titizlik ve katiyetinden daha ağır bir şey yoktur; bilincin bu titizliği nefyedilir; oysa ben ona onayarak sahip olmalıyım. Aşk, tezadın yaratılması ve aynı zamanda çözülmesidir: tezadın çözülmesi olarak aşk, ahlâkî birlik ve uyum demektir.
536 syf.
·
Puan vermedi
Britanya tarihinin o muhteşem atmosferinde olduğunuzu hissettiğiniz ve karakterlerinin güçlü donanımlarıyla bezenmiş bir eser sunuyor yazar. 19 Ağustos 1642... Geçmiş dönem kitaplarındaki o dekoru seviyorum. O nedenle bu tarih, kitaba başlamam için önemli bir motivasyon oldu benim için. İdamların neredeyse sıradan bir eylem olduğu dönemler.
Swift ve Harrier
Swift ve HarrierMinette Walters · Alfa Yayınları · 05 okunma
Reklam
Sanırım en sevdiğim kitap değişecek bu kitap yüzünden harikaaa ya:)
Dikkat çekici hususlardan biri de ahlaki değerlerin genellikle kadın üzerinden incelenip değerlendirilmesidir. Halbuki ahlaki mezunları, manevi mesuliyetleri kadın-erkek diye ayırmak kişinin kendi nakıslığı sebebiyledir. Kadını edepsiz kılan her hal, her davranış erkeği de edepsiz kılar.
"Cinsel aşk denen şe­yin, ahlaki aşkla ya da iyilik aşkıyla neredeyse ortak hiçbir yanı yoktur, aksine 'en yüksek derecede iştah uyandırıcı bir gücün, bir ihtirasın' ifadesidir."
Biraz uzun bir alıntı ama bence buna değer.
"Amor intellectualis quo Murphy ipsum amat" Ne yazık ki öykümüzün "Murphy'nin Usu" diye adlandıracağımız şeyi tanımlayacak yerine gelmiş bulunuyoruz. Tanrıya șükür bu aleti gerçekte olduğu biçimde ele alacak değiliz, oldukça yersiz ve gereksiz bir tutum olurdu bu. Yalnızca Murphy'nin usunu duyumsayışı ve
Friedrich Nietzsche
"Aşktan dolayı yapılan her şey her zaman iyinin ve kötünün ötesinde yer alır." Aşk her türlü ahlaki sınıflandırmayı aşar. Ne iyi ne de kötüdür, sadece olduğu şeydir- onun gücü de budur. Nietzsche'nin zıtların ötesine geçme arzusu, Doğu dinlerinde ışık ve karanlığın, iyi ve kötünün kavramından biraz farklıdır. Nihayetinde her şey sadece "kendisidir" ve hiçbir etikete gerek duymaz.
Sayfa 259 - PegasusKitabı okudu
Reklam
640 syf.
·
Puan vermedi
Yıkımın eşiğinde bir toplum
Üç İstanbul, Adnan karakteriyle bize 25 yıl içerisinde 3 farklı dönemi sunuyor. Bir insanın 25 yıl gibi bir sürede 3 farklı hayat yaşaması ancak bizlere has bir şey olsa gerekir. 2.Abdülhamit dönemiyle başladığımız yolculukta Adnan muhalif bir gazeteci olarak yer alır. Ancak yaşadığı her şeyi ''tesadüf'' eseri denk gelen şeyler
Üç İstanbul
Üç İstanbulMithat Cemal Kuntay · Everest Yayınları · 20232,425 okunma
Ömür bahçem :)
Karşılıklıysa kalplerde bestesini yapan aşk, ahlaki ve manevi kuralları incitmeyen duyarlıktaysa gönüllere adını yazdıran sevgi ve hicabını yitirmeyen bir tutulmaya kapılmışsa yürekler, bu bir sevda yanılgısı değildir.. Ben seni işte öyle sevmişim yar!...
Ve aşıkların yolu, kanunu, ahlakı yoktur. Onların tek yolu vardır: Aşk. Onların tek yasası vardır: Aşk. Onların tek ahlakı vardır: Aşk.
Çoğu zaman, öngörülen sakin(ler)in duygularından kuş- ku duyacak denli kendi tasarım güçlerine güveniyorlardı. Sonuçta, saygı, özen kılıcının iki keskin tarafından biridir, diğeri ise baskıdır. İlgisizlik ve küçümseme iki engeldir; çok sayıda ciddi etik niyet gelip bunlara çarpıp başarısızlığa uğra- mıştır; ahlaki ben'lerin bu engellerin arasından kazasız belasız geçebilmesi için uyanık olmak ve denizcilik becerisi gerekir. Şunu da belirtmeden geçmemeli ki, ahlak -Öteki'nin sorum- luluğunun dikte ettiği ve bir kez üstlenildiğinde eyleme geçi- len bu Fürsein-, bütün etkileyici görünümlerine ve karmaşa- larına, pusularına ve ihanet dolu sapmalarına rağmen, Homo Faber için sipariş üzerine yapılmıştı.
Reklam
Herşeyi "mış gibi" yapıyoruz ve yaşıyoruz
Ayrıca her ilişki ahlaki ikilemler doğurur. En basit ve doğal yakınlıklar bile problemlidir. Aşk belalı, evlat hayırsız, ebeveyn kifayetsiz, dost bivefadır. Münasebetlerimiz gevşek. İlgi görmenin garantisini kayıtsızlıkta arıyoruz. Dikkatin tüm çeşitleri kıt. Dolayısıyla hepimiz şefkate muhtacız. Gel gelelim sevinçle iltifat eden insana nadir rastlanır. Sonuç Ruhen yetersiz besleniyoruz.
Sayfa 66 - Alfa YayınlarıKitabı okudu
AŞK, VECD, NİZÂM...
- "Bizim topluluğumuzda herkes, dâvâ bahsinde, tek damla kanı israf olmayacağından emin, kurbanlıklardan ibarettir!" Aşk, vecd, nizâm... Tek cümlede özetlenen karakter ve iş ahlâkı!
Sayfa 242 - 11.Levha, (Ocak Kızıştı), -Notaları İnsan Bir Beste- İBDA Yayınları.Kitabı okudu
Logan Clendening erkeğin bakış açısını The Human Body (İnsan Bedeni) adlı kitabında verir. Bu hekim, +erkekler dünya üzerinde dolaşarak mümkün olduğunca çok sayıda kadını döllemek için yapılmıştır," der. Bu böyle değilmiş havasını takınmak ya da bu arzuyu ahlaki çıkışmalarla denetlemeye çalışmak "tümüyle saçmadır". Erkeği denetleyebilen tek şey kadının sağduyusudur.
464 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
29 saatte okudu
Madam Giyotin
Charles Dickens’ın “İki Şehrin Hikayesi” romanı, Fransız İhtilali’nin kaosunu ve insan doğasının karmaşıklığını anlatan etkileyici bir eserdir. Roman, 1859 yılında yayımlanmış ve tarihsel kurgu ile klasik edebiyatın en önemli örneklerinden biri olarak kabul edilir. Eser, Londra ve Paris olmak üzere iki farklı şehrin arka planında gelişen bir dizi
İki Şehrin Hikâyesi
İki Şehrin HikâyesiCharles Dickens · Can Yayınları · 202358,8bin okunma
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.