Ayşe Temiz

Altın yıldızlarla bezenmiş lacivert bir gökyüzü hayal etmişti oysa. Eskiden, araştırma için geldikleri güneydoğu kırsalında geceleri damda yatarken büyülenerek seyrettiği, dekor olmadığına inanamadığı altın kakmalı gök kubbe gibi...
Sayfa 127·Kitabı okudu
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Evrim insana kadar varmasaydı, insan yeryüzünde hiç olmasaydı bile yaşamı yok edecek felaket milyarlarca yıl sonra da olsa yaşanacaktı. Ama, mademki aklımızla, duygularımızla, yüreğimizle varız, o zaman yaşamı sonuna kadar korumak için, çevre felaketin geciktirmek için, barış için mücadele edeceğiz tabii ki. Evrendeki varlığımızın ahlaki gerekçesi bu bence: yıktığımızı onarma, doğaya, canlıya verdiğimiz zararı giderme, dünyayı güzelleştirme, yaratıcılıkla, insani değerlerle zenginleştirme... "
Sayfa 101·Kitabı okudu
"... Senin anlayabileceğini umuyordum. Bizler silahlı değiliz. Tanıklık etmek, orada bulunmak, içerdeki insanlara yalnız değilsiniz mesajı ulaştırmak bile önemli. Yapabilirsek kırk-elli gencin arkasından binlerce insan gelir. İnsanların duyarsızlığında bir gedik açmış oluruz. Sesleri kısılanların seslerini duyurabilirsek o sese ses veren yüz binler gelir. "
Sayfa 91·Kitabı okudu
Oğlumu arıyorum. Ulaşabilecek miyim ona., sesimi duyurabilecek miyim bilmiyorum, hayatta mı, onu da bilmiyorum. Ona son bir şey söylemek istiyorum: Karın altında birbirlerine sarılmış uyuyan çocukla köpeğini eve getirmekten çekindiğim için ödediğim bedel ağır oldu ama yüreğim dünyanın bütün sokak çocuklarını ve sokak köpeklerini içine alacak kadar genişledi. Bunu bilmesini isterdim.
Sayfa 90·Kitabı okudu
Barışçılardan, çevrecilerden duyulan rahatsızlık
Demin siyasi kimliği olmayanlardan, barışçılardan, çevrecilerden neden rahatsız olduklarını sormuştu ya... Çünkü savaş çarkına taş koymanın, çevrenin tahribatına karşı çıkmasın, gerçekleri yaymanın sistemi sarsacağının farkındaydılar.
Sayfa 45·Kitabı okudu