"Evrim insana kadar varmasaydı, insan yeryüzünde hiç olmasaydı bile yaşamı yok edecek felaket milyarlarca yıl sonra da olsa yaşanacaktı. Ama, mademki aklımızla, duygularımızla, yüreğimizle varız, o zaman yaşamı sonuna kadar korumak için, çevre felaketin geciktirmek için, barış için mücadele edeceğiz tabii ki. Evrendeki varlığımızın ahlaki gerekçesi bu bence: yıktığımızı onarma, doğaya, canlıya verdiğimiz zararı giderme, dünyayı güzelleştirme, yaratıcılıkla, insani değerlerle zenginleştirme... "