....."“Yaşamın boyunca nasıl hissetmek istersen hep öyle
hisset Agu. Heyecanlandıysan sonuna kadar heyecanını
yaşa. Eğer gülmek istersen de kahkahalarla gül. Ağlamak
istersen de gözyaşlarını doyasıya akıt. İçinden şarkı
söylemek gelirse söyle veya koşmak gelirse de koş…
Ama ne yaparsan yap, sakın saçmalamak veya başka
bir ad adında hislerini kontrol etmeye kalkışma! Çünkü
yaşam bu hissettiğin şeylerin toplamıdır Agu. Yaşamak
ise tüm bu hislerin sende kalan hatıra kısmıdır. İşte bu
nedenle sen, sen ol minik dostum, hislerini hep gerçekte
hissettiğin gibi yaşa. Yaşa ki hep gerçek olsun hatıraların.
Yaşa ki gerçek olsun yaşadığın yaşam. Anlaştık mı?”.....
sayfa 214, ikinci paragraf
......"Küçük dostum, daha önce şu sözü bilmem hiç duymuş
muydun? “Acının gerçek sesini gerçekten duyanlar,
sessizlik denizine dalanlardır,” derler. Belki de bunun için
küçük Agu’nun kalbi o an aniden dalıvermiş bu denize.".....
sayfa 195, son paragraf
......"Ama bir yanım da seni dinlememi fısıldıyor. Madem
tüm doğru bildiklerimin hepsi bir yalansa gerçekte, o zaman
neyi kaybetmekten korktuğumu soruyor? Korkum
ne? Yalan olsa da beni üzmeyen eski doğrularımı kaybetmekten
mi korkuyorum? Yoksa yalan olmayan yeni
doğrularla yüzleştikten sonra ne yapmam gerektiğini bilememekten
mi korkuyorum? Hangisinden korkuyorum.
Şu an bunu da bilmiyorum.”.....
sayfa 193, ikinci paragraf