gurur kişiliği tam olarak gelişmemiş insanların kendi benliklerini korumak için kullandıkları bir kalkandır… gururum kırıldı zaten güçsüz olan kişiliğimi zedeledim demektir… neden insanlar yurtdışında daha rahat oluyorlar? Çünkü toplum görmese , o ne der endişesi, güçsüz kişilikler nedeniyle oluşmuştur 
gurur insanın içindeki kişiliğinde prensiplerinde kendine olan saygısında aranmalı. İnsan,kendine olan saygısını yitirince gururu kırılmalı.Başkaları için değil,kendisi için gururunu saklamalı.
dizzy benim babam olsaydı evdeki çocukları yer yüzü kötülüklerinden korumak için eve hapsetmeyi değil neşe içinde dans etmeyi öğretirdi belki…
belki de babalarımız trampet açılıp dans etselerdi çocuklarını kucaklamayı da bilirlerdi eğer babalarımız kendilerini erkeklik duygularının içine hapsetmeyip bir şeyler bestelemeyi deneselerdi evde hoplayıp zıplamayı küçük saymalardı ortalıkta kucaklanmaya hasret şevkat yoksunu bunca insan birikmezdi.