Birinin cihad dediğine diğeri istila diyor; birinin ila'yı kelimetullah dediğine diğeri sömürgecilik diyor. Hangisi haklı? İnsanlığın müşterek değerlerine kaç kişi inanıyor?
(Entelektüel Yalnızlık, s. 34)
Bizden gelse adı "Fetih", karşı taraftan gelse adı "Sömürgecilik" oluyor. Bunun tersi neden caiz olmasın?
(Entelektüel Yalnızlık, s. 35)