Ben, Batı Avrupa'ya gelince daha iyi anladım bunu. Buranın yaşlı nüfusu ileride ekonomiye büyük darbe indirecek. Oysa AB, Türkiye'nin genç nüfusuna, enerjisine, jeostratejik konumuna muhtaçtır. Türkiye enerji kaynaklarına yakın ve geçiş hattıdır. Türkiye her hangi bir ülke değildir, ama bu gelişmeler, çok daha sonra olacak yakın bir gelecekte değil.
Ah ne zaman biter bu insanlık çilesi,
Ne zormuş bu yükü taşıması,
Gördüğüm her kişinin derdi,
Üzüyor bitiriyor beni,
Bazen derim keşke insan olmasaydım,
Bulut olup yağsam,
Rüzgâr olup essem,
Duman olup tütsem,
Ama insan olup hasretle yanmasam...