Çok açık ki insanın gözünü, hafızasını eğitmesi gerekir. İnsanın teknolojiyi kendine uydurması gerekir. Teknoloji sizin mürşidiniz olamaz, siz onu kullanırsınız. Sizden daha hızlıdır ama onu yöneten yine siz olmalısınız.
İyi konuşmak, anlattığını dinletebilmek insanı illaki bir adım öne çıkarır. Ama sen de dinleyeceksin; etrafının, başkalarının düşüncelerinin, söylemlerinin farkına varacaksın; kendi düşüncelerini kafanda tartacak ve sözlerini dengeli bir şekilde sarf edeceksin.
Dil, düşünmek demektir. Farklı bir dili öğrenmek, düşünceyi geliştirir. Dile hâkimiyet arttıkça düşünme kapasitesi de artar. Farklı diller öğrenmek de bunu geliştirir. İnsanı insan yapan düşünmedir, dilimizdir.