En iyi dostlarımız da en kötü düşmanlarımız da düşüncelerimizdir. Bir düşünce doktordan, yüklü bir mirastan, sadık bir arkadaştan daha iyi gelebilir bize. Bir düşünce, kafamıza düşen ağır bir taştan daha çok zarar verebilir.
“Bir de bakıyorsun ki yine aynı mutsuz durumdasın. Her defasında hep aynı… Neden böyle olduğunu, bu defa nerede terslik çıktığını düşünüyorsun. Baş gelen dertlerin sebebi bazen talihtir, ama çoğu zaman da kötü fikirlerdir.”
Arnold Lazarus
Depresifler, bir şeyi mükemmel yapamadılarsa, o şeyi hiç yapamamış gibi kifayetsizlik duygusuna kapılırlar. Aslında çoğu başarılı, dürüst, iyi kalpli, anlayışlı insanlardır. Ama kendilerine o kadar yüksek standartlar koyarlar ki, hedeflerinin %50’sine ulaşmaları bir başarı göstergesi olabilecekken %90’ına ulaşsalar bile “Eksiğim, yetersizim, kötüyüm, başarısızım…” diye kuruntulanmaya başlarlar.