Budizm Tibet 'e Hindistan'dan gelmiş ve yaklaşık 5.-7. yüzyıllarda görünmeye başlanmıştır.Rus tarihçi Bogolovski'ye göre Tibet halkının Budizm'i kabul etmesinin nedeni, bu dinde kast sisteminin olmamasıdır.
Buda, "ilhama eren,arif" kimse anlamında kendi isminden sonra söylenilen ve en çok kullanılan sıfatıdır; ki Budizm kendisiyle başlamış olmasına rağmen, bazı kaynaklara göre dünyaya gelen yedinci ve Budist literatürüne göre ise 25. Buda'dır.