Doğrudan da,həyat belədir: bizim keçirdiyimiz hisslərdən xəbərsiz nə qədər adam ötüb-keçir yanımızdan. Bəlkə də, bilsələr ki, onlarla bağlı içimizdə minlərlə sual, çək-çevir var, buna biganə olmazlar.
Her ne kadar düşüncelerimiz ruh halimizi, davranışlarımızı ve
bedensel belirtilerimizi etkilese de yaşadığımız sorunların çözümü
olumlu düşünmek değildir. Kaygılı, depresif ya da öfkeli kişiler size
"sadece olumlu düşünmenin" o kadar kolay olmadığını söyleyebi-
lirler. Aslında sadece olumlu düşünmek olayları fazlaca basitleştirir,
kalıcı değişime yol açmaz ve bizim için önemli olabilecek bilgileri
kaçırmamıza neden olabilir.
Duygularımız yoğunlaştığında duygu ve inançlarımızla çelişen verileri çarpıtmaya, küçümsemeye ve ya göz ardı etmeye daha meylli oluruz. Açıkcası duygularımız şiddentlendikce düşüncelerimizin de aşırı uçlara kaçma olasılığı artmaktadır.
Həyatda həyatın özündən başqa daha dəyərli olan yeganə nemət sağlamlıqdır. Lakin insanlar bütün mənasız şeylər üçün narahatlıq keçirərək öz qiymətli sağlamlıqlarını korlayırlar...