Çocuğunuz, herhangi bir yetişkinin uyarısı olmadan , kabahatli olduğunu ancak dört yaşına geldiğinde hissedebilir; başka bir deyişle hoşnutsuz ebeveyn imgesini içselleştirmeyi ve yaptıklarıyla bu hoşnutsuzluk arasında bağlantı kurmayı ancak bu yaşta becerir.
Çocuk ayrılık kaygısını yedi-dokuz aylıkken duymaya başlar; on - on beş ay arası bu kaygıyı en yoğun hissettiği dönemdir; üç- üç buçuk yaşına geldiğinde bu kaygısı azalır. İnsan yavrusu iki buçuk yaşından itibaren anne babasının görüntüsünü kafasında canlandirabilir; ama henüz sürekli değil; stresliyken bunu beceremez.