“Hayata tutunmak için kendini yakıp o acının içinden çıkabilmeyi başarmak zorundasın. Ne kadar zorlukla karşılaşırsak karşılaşalım pes etmeden devam ettiğimizde istediğimize ulaşırız. Simurg’a varmak için, Simurg olmak gerekir.”
Bence bir şeyler öğrenebileceğin kitaplar oku yargısı tamamen saçmalık. Bir hikâyenin size bir şey öğretmesi için gereken tek şey kendinizi o hikâyenin içinde hissedebilmek. İyi bir kitap size bunu verir. İster alaycı bir dille, genç bir kalemin elinden çıkmış olsun, isterse yüzlerce yıllık, ortak görüşlerce en iyi seçilen kalemin elinden çıkmış olsun. Önemli olan beni kurgunun durgun ya da dalgalı sularının içine çekip o öyküyü yaşadığımı hissettirmesi.