Bir gün arkadaşlarla bir meclisteyken içlerinden birisi, kısa sürede kilo verdiğimi duyduğu için bana şu an “kaç kilosun?” diye sormuştu. Bunun üzerine ben de “Tartıyı Mîzân’a bıraktık” demiştim. Ortam sessizliğe büründü, herkes halıya bakıyordu. Konu ve ortamın havası değişsin diye aynı kişiye “memleket neresi?” diye sordum. “Kavmiyetçiliği Veda Hutbesi’yle bıraktık” demişti.