Kitabın adı ile bu kadar uyumlu olması, Elizabeth ve Darcy'nin gurur ve önyargıyı temsil etmeleri muazzamdı. Bu kitaba bu isimden başkası yakışamazdı. İki karakter ve iki duygu...
Kitabın konusuna gelecek olursak hayatta var olan şeyleri Jane Austen okuyucuya çok tatlı bir dil ile aktarmış. Amacı kızlarını evlendirmekten başka derdi olmayan bir anne, kütüphanesinde vakit geçirmeyi seven bir baba, birbirlerinden farklı karakterlere sahip olan beş kız kardeş. Hepsinin karakteri çok güzel işlenmiş, karakterlerine zıt gelecek hiçbir durum yok. Her şey tam ve uyumlu.
Kitapta Elizabeth önyargıyı, Darcy gururu temsil ediyor. En başta biraz ağır ilerliyor kitap ama sonlara doğru büyük bir heyecan kaplıyor içinizi. Anlatılmak istenene sonunda ulaşıyorsunuz.
Kitap insana çok şey katıyor bence. Önyargının ve haddinden fazla gururun insana bir faydası olmadığını görebiliyorsunuz. Aynı zamanda hiçbir duygunun sabit kalmayacağınıda... Her şey her an tam zıddına dönüşebilir ve daha önceden düşündüğümüz şeyler bir yanılgıdan ibaret olabilir. Ama önemli olan bunları görebilmek ve düzeltebilmektir.
Ben kitabı çok beğendim ve bu kadar geç okuduğum için üzüldüm. Belki de okumam gereken zaman bu zamandı bilemiyorum. Kitabı okumayan varsa alsın ve bir an önce okusun bence.
Gurur ve ÖnyargıJane Austen · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202598bin okunma