dilaila

dilaila
@bireyselanarsik
"Her kitap ertelenmiş bir intihardır." Cioran
Tanrı'nın sessizliği
"İnsanlara merhametli olmamız, Tanrı'nın merhametinin bir eseridir. Enkaz altında kalan bir çocuğa karşı hissettiklerimiz, Tanrı'nın dünyada olup bitene kayıtsız kalmadığının en büyük göstergesidir. Allah'ın yeryüzüne inerek o çocuğu enkazdan kurtaracağını beklemek beyhude. Ama o çocuğun kurtarılması gerektiğine ilişkin içimize yerleştirdiği tanrısal irade ve arzuyu harekete geçirerek bu onuru insana tattırmak isteyen bir Tanrı var. Kısacası, enkaz altında kalan birine yardım etme irademiz harekete geçtiği an, Tanrı'nın olaya müdahale ettiği andır."
Sayfa 14
Tayfun Turan isimli okura yanıt verildi
dilaila
Yaşadığım tecrübelerden yola çıkarak söyleyebilirim ki gerçek tanrı ve ahiret inancı olmayan insanlar iyilikleri sadece birilerinin gözüne görünmek ve ego şişirmek için yapıyorlar, kötülükleri ise çıkarları doğrultusunda. İnanmayıp iyi olanlar vicdanlı insanlar ve vicdanı olan insan kör olmaz diye düşünüyorum. Ben kitabı alıntıladım ama bazı konularda sorunuzun cevabını doyurmayabilir. Beni de doyurmadığı yerler var bu yüzden okumak iyi ki var.