Muzaffer Efendimin dediği gibi, "Başkasıının üstünde necaset gördüğünde kendi gözlük camındaki pisliği temizle." Kendi kusurumuzu hep karşımızdaki kişide görürüz.
Başkasında bizi rahatsız eden şey bizim de içimizdedir. İçimizde olmasaydı bizi o kadar rahatsız etmezdi. Biri kibirli veya bencil olunca bu kişiye kızarız çünkü bencillik ve kibir içimizde olduğundan onlara aşinayızdır
Kur'ân-ı Kerîm'de en sevdiğim ayetlerden biri, "Nereye dönerseniz dönün, Allah'ın vechi oradadır," der. (Bakara Suresi, 2:115) Allah'ın varlığı her yerde, etrafımızda ve içimizdedir.