Bluebead

Bazen yetinmek lazım!
Hala akşamın etkisindeyim. Bu kadar hanımefendi bu kadar güler yüzlü kendi ile barışık engelini kabul eden... Elinde olmayanın peşinde koşmayan elinde olanla en iiyi olmaya çalışan... Son zamanlar da engelli ve de bir hastalıkla mücadele eden gençlerin azimleri, mücadeleleri, özgüvenleri gerçekten takdire layık. Neslican 'ı rahmetle anıyorum. Gülsüm e de hayatında çok mutlu olması diliyorum. İnşallah hiç bir engelli vatandaşımıza engel olmayız.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Hükmün olmayan yerde beylik taslayamazsın!
Çok özlüyorum ama elimden bişey gelmiyor...
Bir küçüğüm vardi benim. Henüz 9 yaşında. Adı vail. Adından anlaşılacağı üzere suriyeli. Geçen sene olduğum mahallede bisiklet kazası yapmıştı. Eli yüzü kanlar içinde kalmıştı. İlk Yardım yaparken elini yüzünü silip yıkarken abla acıyor acıyor diye ellerime yapışmıştı. O gün onu sakinleştirmek biraz zamanımı almıştı. Ama onun da baya gönlünü almıştım. Ondan sonra her gün okula giderken beni her görmesinde abla nasılsın diyerek gider gelirdi. Ben iki gün önce küçüğümün kendini asarak intihar ettiğini öğrendim. Hemde bir kemerle bir mezarlık kapısına. Mezarlığın arka kısmı için ön tarafında canına kıymıştı. Sebebi de ne kadar inkar ederlerse etsinler. (bazı) öğretmen ve öğrencilerin sırf suriyeli olduğu için onu dışlamaları küfretmeleri. İntihar ettiği gün bile onu dövüp tehdit etmişler bugun senin son günün diye.bir anne çocuğunu savastan kaçırdı ama psikolojik savastan kaçıramadı. Ben bir birey olarak evet şuna katılıyorum. Suriyeli genç ve yetişkin erkekler gitsinler ülkelerini savunsunlar. Doğruyu soylemek gerekirse buna bende karşıyım. Ama savunmasız olan kadın ve çocuklara karşı bu kadar acımasızca bir tutum ne kadar doğru. Sosyal medya da okuduklarım ise tamamen nerede bu insanlık dedirttiyordu. Hak ettiğini söyleyenler, kimbilir ne yaptı diye söyleyenler, darısı diğerlerinin başına diyenler ve daha niceleri.... Irkçı yaklaşımınızın bedelini el kadar çocuklar ödememeli. Aileler çocukları yanında konuştuklarına dikkat etmesi gerekiyor. Her milletin iyisi kötüsü muhakkak var. Biz çok mu iyi bir milletiz hiç mi içimizden kötü çıkmıyor. Ama illa intikam alınacaksa dışlanılacaksa bunun adresi el kadar çocuklar değil. Velhasıl inşallah insanların renklerine, dillerine, ırklarına, dinlerine göre ayrımcılık yaşamadıkları zamanı da görürüz.
Her insan bir kitaptır aslında... öyle bir kitap ki açılışıni annen ve baban yapar.belki aylarca belki yıllarca gerektiğince son nefesine kadar belki de en güzel satırları onlar yazıyordur o kıtaba...sonra kalemi sen alırsın eline. O bilmediğin rakamlardan bilmediğin harflerden öyle kelimeler kurarsin ki kalem şaşırır yazdigina... sonra hikayeler girmeye başlar kitabına. Aşklar , kirginliklar, acılar , mutluluklar , afrasi tafrasi ve daha türlü türlü özellikler. Sonra büyüdüğünü sanırsın kitabı sana hediye olarak vereni üzer , kırar , parcalarsin. Sen onu daha dahil etmek istemezken kitabına o tatlı tatlı Dipnotlar bırakır Hikayene. Sonra birgün bakarsın elinde duran kıtaba , kitap bitmek üzere belki on belki on beş sayfası kalmış yazilacak. Dönüp ne yaptığını okumak istersin.kimine vah kimine ah edersin .yazdığın her satırın sildiğin her satırın izi kalmıştir yüzünde yada yüreğin de.. belki vakit vardır belki yoktur... bir silkelen kendine gel... unutma senin yazmadiklarini kaleme alan Allah var...