Kitabın adı her ne kadar "Bir Ömür Nasıl Yaşanır?" olsa da aslında İlber Ortaylı'nın hayatını anlatan biyografik bir eser olma özelliği taşıyor. Herkesin yaşamı sosyal statüsü, ekonomik geliri, çevresi, alışkanlıkları itibarıyla farklılık gösterir. Fakat kitapta anlatılanlar uç noktadaki örnekleri içerdiği için pek az insanın imkanı dahilinde yapabileceği unsurları içeriyor. Daha çok burjuva sınıfı ya da üst düzey ekonomik gelire sahip olan bireylerin erişebileceği hayatlar sunulmuş kitapta. Açıkçası pek verimli bulmadım eseri. Öğretici unsurlardan ziyade nasihat verici cümleler daha çok vurgulanmış.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Şimdiki çocukların mesela Türkçeleri yok; Fransızcaları, İngilizceleri de yok. Peki neleri var? Boş bir şımarıklıkları var, kendilerini disipline etme gereği duymamaları var. Böyle olunca sorumluluk da almıyorlar. Sorumluluk almayan insanlar boş olur. Bir de hak talep ediyorlar. Sorumluluk duygun yoksa hak talep edemezsin. Çünkü hakkın temelinde sorumluluk vardır. Aksi de mümkün değildir.