"Mutluluk ve mutsuzluk bir arada tadılamayacak kadar değerli duygulardı. Ağlarken gülmenin, gülerken ağlamanın melankoliye aşık kişilerde bile ender durumlarda ortaya çıkması gibiydi."
"Yalnızlık, istediğiniz kişinin yanında olamayacağını bildiğiniz halde onun yanında hâlâ umut etmekti. Yalnızlık tek başına olmaktan çok kalabalıkta aradığınız yüzdü. Ve yalnızlık, çaresiz ağlayışlardı, haykırışlardı içi boş gülümsemeler, yarım bırakılmış yemekler, dinlenmiş müzikler, içi boşalmış ağrı kesiciler, dolunaya karşı iç çekişilerdi. Yalnızlık hayatın ta kendisiydi."