Omnia fui,nihil expedit...
ti to on...
hamdım,piştim,yandım...
yok edin insanın insana kulluğunu,bu dâvet bizim…
Post tenebras lux...
Ego sum via et veritas et vita...
Post mortem nihil est. Etiam ante mortem.
Geceleri, gündüzlerden daha çok sevdim ve daha çok yaşadım. Sabah ezanının buğulu, mahmur çağrılarında uykuya çekilip, ikindiye kadar yatıp, kalktıktan sonra serin sularda vücudun tazeliğinde hayatı ve dirimi yeniden ve yeniden keşfederek bitmekte olan güne başlamak...
"Hayır ve şer," dedi. "Her hayırda şer gizlidir, her şerrin de bir hayrı vardır. Âlemde her şey, her şeyle karışmış. Yoğrulmuş. Melekte şeytan gizli, şeytanda melek. Ne yalnız şeytan var, ne yalnız saf haliyle melek."
"Herkesin bir sırrı vardır ve o sır diğer gizlenenlere göre esas olandır ki, zamanla diğerleri hep onun gölgesinde kalarak dağılırlar, cesetler gibi..."
Oruç tutmuyordum, bunu gizlemeye de çabalamıyordum ama, kimsenin gözüne sokmaya da çabalamıyordum. Yapmam gerekene uyuyormuş gibi davranıyordum ve sanırım engel bir hal olduğunu düşünüyorlardı.