İyi olmaya çabaladım. Başkalarının isteklerini yerine getirirken gülümsedim. İşimi yaptım ve son derece mutlu göründüm , tertipli ve şikayet edilemez, ….
…ancak inandığım şey için mücadele etme konusunda o kadar kararlı değildim , hatta belki iradesizdim , sergilediğim direnç gözden gelinebilir düzeydeydi.
…anlaşılmaz bir içedönüklüğün sevimsiz geldiğini yaşadıkça öğrenmiştim….
Başkalarıyla, özellikle üstünlük kurma heveslisi olan insanlarla karşılaştığımda güçsüzlük istencimin ortaya çıktığı doğru, saygı göstermeye , aslında yumuşak bağlılığa , deyim yerindeyse enseme vurulduğunda lokmamı vermeye meyilliydim.
—eziklik insanların sadist dürtülerini açığa çıkartıyordu—
Mevsim döngüsünde insanın hep çok dikkatli olması gerekiyordu aklına mukayyet olabilmek için .
Ne olabileceğini , insanın neler yapabileceğini kim bilebilirdi ki?