Neden?
•••••
Orpheus’u endişelendiren ondan sonra olacaklardı belki de….
Güneşe çıktıklarında Eurydike ile ne yapacaklardı?
Aşk ve suların serinliği bir süre idare edecekti tamam.
Sonrasında kırışıklıklar ,alışkanlıklar ,gereksiz kırgınalıklar, tartışmalar gelecek. Gündelik hayat.
Kurtarılanın, pasif Eurydike’nin , kahraman Orpheus’a her şeyi borçlu olduğu , hiç bir yorum yapmaya hakkı olmadığı , kahraman olduğu durumu vardı.
Yere kirli çorabını bırakan Orpheus’a
-Eurydike: öfke ile dikkatli olması gerektiğini söylediğinde
-Orpheus: Ne! Aptal bir çorap için mi suçluyorsun beni , ben ki seni bulmak için Ölüler Ülkesinin derinlerine indim.
-Orpheus’un arkadaşları: Orada dur bakalım , adam senin için Kerberos’u büyüledi, Hades’i ikna etti, Persephone’yi duygulandırdı. Senin herif Ölüler Ülkesi’den birini getirilmesine izin verilen tek kişi!
••••••
Orpehus’un bunların hepsini düşündüğü kesin.
Tam da bu yüzden arkasına bakmış olmalı.
Elbette bunu itiraf etmeyecek, kendisine bile.
Orpheus kendi rızasıyla her şeyi mahvetti….