Ama önemli olan başklarının ne yaptığı değil bizim ne yaptığımız. Hakkımızı alıp alamayacağımız beni ilgilendirmiyor. Beni ilgilendiren tek şey haksızlıklar karşısında susup kalmamak.
Hayat hepimizin kolayca kavrayamacağı kadar karışık ve tuhaf değerlerle doludur. Eğer bu karısıklık ve tuhaflık bizi yorar ve anlama uğraşından vazgeçirirse renksiz, tekdüze bir hayatın içinde kalabalıklarla birlikte olağan bir akışa kapılıp gideriz. Yaşadığımız hayata yabancılaşır, kendimizi anlamsız ve değereiz hissettiğimiz bir hayatın içinde yorgun ve yılgın buluruz.