Belli bir yaştan sonra insanların emekli olunca sıkılmalarının, eşler arası kavgaların çıkmasının ya da "Ne yapacağım şimdi?" sorusunun egemen olmasının başlıca nedenlerinden biri "hobi" sahibi olmaya önem vermememizdir. Tüm bunların dışında; her ne yaşta olursak olalım, sadece kendimize ait, şevk duyduğumuz, yaparken zevk aldığımız uğraşlar için bir zaman dilimine ve bu zamanın anlamlı bir şekilde değerlendirilmesine ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum
Bir; Geleceğinle ilgili bir fikrin olsun.
İki; Ufkunu açacak geleceğini güçlendirecek bir yabancı dili okuyup yazabilir, konuşabilir hale gel.
Üç; Kariyerinle ilgili alanda takdir ettiğin örnek aldığın insanlarla ilişki kurmaya, onları takip etmeye özen göster.
Dört; Zaman yönetimini öğrenin.
Beş; Tasarruf etmeyi ve bilinçli harcamayı öğrenin.
Benim için ilk soru şu: Öğrenme niyeti kimin? Yani ben kendi isteğim için mi öğreniyorum, yoksa dışarıdan biri "Şunu senin öğrenmen gerekir," dediği için mi?