Sistemin sürdürülebilirliğinin mantığı çok basitti: gücü elinde tutmayanlarda tutuyorlarmış hissi yaratmak; o gücü istediklerindeyse, sopayı göstermek.
Nil’in kaynaklarını keşfetmek gerçekten de gerekli miydi?.. Gerçekten de insanlığın mutluluğu için mi çalışmış olacaklardı?.. Afrika’daki ilkel topluluklar sonunda medenileştiklerinde daha mı mutlu olacaklardı?.. Hem medeniyetin Avrupa’dan çok orada olmadığından emin miydik?..