"Yaşamak için bir sebep;
Viyana'daki kliniğinde yaptığı bir araştırmada Frankl şu sonuçlara ulaşmıştı: Hem hastaları hem de personelinin yaklaşık yüzde 80'i insanoğlunun yaşamak için bir nedene ihtiyacının olduğuna inanıyor ve yaklaşık yüzde 60'ı uğruna ölmeye değer birine ya da bir şeye sahip olduğunu hissediyordu."