Sonuçta deneyim ve tabiat bana gayet doğru olarak anlatmıştı ki bütün dünya mallarının, yararlanabileceğimizden fazlasının hiçbir değeri yoktur. Her ne olursa olsun biz onları ancak kendi kullanabileceğimiz kadarından yararlanırız, fazlasından değil.
Toplumda özellikle gençlikte, insanı birçok durumda sevk ve idare eden bazı fikirlerin ve bazı düşüncelerin ne kadar anlamsız ne kadar uygunsuz olduğunu sonradan anladım.
Okuduğum en kötü kitaplardan biriydi. Kesinlikle tavsiye etmiyorum. Bir daha da Tezer Özlü okumam. Bazen pek beğenmediğim kitaplarda yazara bir şans daha veririm. Olur ya o kitabı uygun zamanda okumamışımdır vs. Ama hayır bu kitap… Net bir şekilde daha da okumam dedirtti.