"Ey erdem, senden bana ne gibi bir fayda geldi?"
voltaire'in 1747 yılında yazdığı oryantalist, felsefi romanıdır. zadig adında, oldukça erdemli birinin yaşadığı talihsizlikleri anlatır. erdemin mutluluk ve talih getiremeyeceğini, iyilerin kötülerle karşılaşması gerektiğinin bir kanun olduğunu söyleyen bir kitaptır.