Peygamber sallallahu aleyhi vesellem buyuruyor ki:
“Hiç kimse kendi ameliyle cennete girmez.”
Ashab-ı kiram hazeratı:
“Sen de mi ya Resulallah!” dediklerinde de, Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem:
“Evet ben de. Eğer ki Rabbim beni, deniz gibi rahmetine daldırmış olmasaydı ben de.”(Buharî, Rikak,18; Müslim, Münafikîn, 71-73) buyurdu.
Gelmiş geçmiş bütün insanların en efdalı, en üstünü Peygamberimiz Hz. Muhammed aleyhisselatu vesselamdır. O Allah'ın Habibi’dir. O dahi böyle derken bizim gibi biri kendini beğenirse ne kadar yanlış olduğu ortaya çıkmış olur. Onun için ne yaparsak yapalım, asla bize kibir gelmemesi lazımdır. Daima Allah-u Zülcelâl’e karşı kendimizi zayıf ve mahcup görmemiz, “Allahım ancak senin rahmetini ümit ediyorum,” dememiz lazımdır