Fudayl b. Iyâd şöyle demiştir:
الْغِبْطَةُ مِنَ الْإِيمَانِ وَالْحَسَدُ مِنَ النِّفَاقِ الْمُؤْمِنُ يَغْبِطُ وَلاَ يَحْسُدُ وَالْمُنَافِقُ يَحْسُدُ وَلاَ يَغْبِطُ وَالْمُؤْمِنُ يَسْتُرُ وَيَعِظُ وَيَنْصَحُ وَالْفَاجِرُ يَهْتِكُ وَيُعَيِّرُ وَيُفْشِى
“Gıpta etmek imandan, haset etmek de nifâktandır. Mü’min gıpta eder, haset etmez. Münâfık haset eder, gıpta etmez. Mü’min gördüğü ayıpları örter, onu işleyene va’z-u nasihatte bulunur. Fâcir ise, ayıpları ortaya çıkarır, kusurlarından dolayı insanları ayıplar ve o kusurları herkese yayar.”
📚Hilyetu’l Evliyâ, Ebû Nuaym,8/95