Her şeyden nefret ediyordu. Yığın yığın kitapla dolu kütüphaneden yaşamı açıklamaya çalışan kitaplardan onu geceler boyunca çalışmaya zorlayan okuldan... Dünyada öğretmenlerden ve matematikçilerden başka kimin gereksinmesi vardı ki cebire mutlu olmak için? İnsanları neden cebir gibi geometri ve daha bir yığın yararsız bilgi gibi şeyler öğrenmeye zorlarlardı?
Nedense hepimiz yalnızca sevmek kabullenmek işlerin kolayını bulmak çatışmadan kaçınmak üzere yetiştiriliriz. Veronika her şeyden nefret ediyordu ya, en çok da yaşamını sürdürmüş olduğu biçimden içinde barındırdığı yüzlerce veronikayı keşfetmeye zahmet etmeyişinden tiksiniyordu. Oysa orada kim bilir ne ilginç ne merakta ne cesur ne küstah ne deli kızlar duruyordu.