Başkaları sizi kıskanıyor olabilir ama bu, payınıza düşene razı olmanızı gerektirmez. O yüzden “Elimdekilerle neden mutlu olamıyorum?” gibi düşüncelerle kendinizi işkence etmemelisiniz.
Yakınına ihtiyaç duyma ile aynı zamanda başkalarını kendinden uzak tutma isteme çelişkisini kirpi ikilemi deriz. Ben daima kendi başıma olmak istemiş ama aynı zamanda yalnız olmaktan da nefret etmişimdir.