Rum Suresi, 21. ayetinde buyruluyor ki: "Kendileri ile huzur bulasınız diye sizin için türünüzden eşler yaratması ve aranızda bir sevgi ve merhamet var etmesi de O’nun (varlığının ve kudretinin) delillerindendir. Şüphesiz bunda düşünen bir toplum için elbette ibretler vardır."
Bu ayet beni çok etkiliyor, zira günümüzde ilişkiler yolunda gidiyorsa ve çiftler mutluysa bu ruh eşi olmak gibi bir kavramla açıklanıyor. Ama aslında bakarsanız hiçbir soruyu cevapsız bırakmamış olan Kuran-ı Kerim'de bu bile Allah'ın varlığının ve kudretinin bir delili olarak görülüyor. Sevdiğiniz insan sizin kısmetinizden ziyade Allah'ın varlığının delili... Ruh eşiniz değil, ruh sükunetiniz...
Birini Allah rızasıyla, Allah için sevmenin ayetle izahı sanki bu şekilde olabilirdi. Bu fakirin aklına başka bir şey gelmiyor. Ben çiçek alınmasından, çiçeklerin koparılıp zikirlerinin bozulmasından pek hoşlanmıyorum ama siz bence bundan sonra sevdiklerinize güzel sözler söyleyerek içlerinde çiçekler açtırabilirsiniz...