onlardan biri değil o, bana benziyor, bundan eminim. ona ruhça yakın, tanıdık buluyorum kendimi. yüzünün, davranışının dilinden ben anlıyorum. aile, servet durumlarımız bizi birbirimizden dünyalar kadar ayırıyorsa da, benim gönlümde, kafamda, kanımda, sinirlerimin özünde beni onunla kaynaştıran bir şeyler var. birkaç gün önce, aramızdaki tek bağlantının ondan aldığım maaş olduğunu düşünen ben miydim? onu ancak işverenim olarak görmekten başka bir düşünceyi kendi kendime ben mi yasakladım? doğayı yadsımak sayılır bu! içimde ne kadar iyi, has, güçlü duygu varsa kendiliğinden onun çevresinde toplanıyor.