Çiğdem

Çiğdem
@cigdemes
Güçlü kadın hikâyesi hep yalandı. Hiçbir kız çocuğu güçlü kadın olmak için doğmaz. Hepsi masum hayaller kuran, şımarık birer prensese benzerler. Kaderdir onları cadı, fettan ya da güçlü kadın yapan. Tutulmamış sözler, yarım kalmış kaderler, yaşanmamış mutluluklar, ölümler, ayrılıklar güç verirmiş insana. Kurulan hayaller iskambil kâğıtlarından kule gibi yıkıldığında, ezilmemek için o enkazın altında, güç veriyor Tanrı insana. Annem güçlü kadındı. Ben o güce hayrandım. Hiç öyle olamam zannediyordum, ama maalesef oldum. Bir gün bir kızım olursa güçlü kadın değil, mutlu kadın olmasını dilerim.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Boyunun yetmediği yere bir gayretle ve sürekli zıplayanlar zıplamaktan yorulanlar anlayacaktır. İçinin yangınına ispat beklenenler ama artık ispat etmekten yorulmuş olanlar anlayacaktır. Kendi dertleri unutturulanlar hep daha fazla vermek zorunda kalanlar anlayacaktır. En sevdiği her şey elinden alınanlar elinden alınanlar yeterli görülmeyenler anlayacaktır. Kış günü buz gibi soğukta kalanlar yaz günü kan ter içinde bırakılanlar sırtı hiç sıvazlanmamışlar anlayacaktır. Bir kez bile avutulmamış olanlar kendi avuntuları bile elinden alınanlar anlayacaktır. Olanı olmayanıyla yola çıkıp olanını da kaybedenler anlayacaktır. Olanından da olanlar ama buna rağmen yettiremeyenler yettirememenin tokadını yiyenler anlayacaktır. Dünya aydınlıkmış gözlerinizi bile isteye kapatmışlar. Katılıyorsanız kurtuldunuz içiniz acıdıysa kurtulacaksınız inkar ediyorsanız geçmiş olsun kabul ettiğinizde kurtulacaksınız. Hayat şunu dedirtiyor rüyamda seni gördüm hemen uyanmak istedim çünkü dünya aydınlıkmış. Hayat bir kez daha karartılmayacak kadar güzel. Olmayan şeyler zorlayınca da olmaz sonra olmaması o kadar güzel olur ki buna şaşıracaksınız…
Ya tek kişiliktir bir yatak ya yalnız yatılmaz; iki kişilik ya tek taraflıdır bir aşk o da severse; iki kişilik Başka kaç kişiyi seversen sev bir sevda yalnız iki kişilik hele baş başa bir akşamda masalar hep iki kişilik Peki sen kimsin dediler bana dedim üçüncü tekil kişilik peki dostluk var mı dünyada dedim dünya iki kişilik çocuktuk çoktuk oysa çok üzgünüm şimdilik..
Dedim ya… Eylül’dü. Savruluşu bundandı kimsesizliğimizin.
İnsan zihninin ve beyninin hakkını yeniyor. Hakkıyla kullanamıyorsunuz.. Der ve konuyu kapatırım. Kullanabilecekler konuyu anladı bile :)