ece

Kafam durup dinlenmeden, hiçbir sıra, hiçbir inilti gözetmeden öyle garip fikirler, öyle saçma sapan hayaller kuruyor ki ilerde bunların manasızlığını ve acayipliğini görüp kendinden utansın diye hepsini kaydetmeye başladım.
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Tanrıların bize verdiği bütün nimetlerin hiçbiri katıksız be kusursuz değildir, onları bir dert pahasına satın alırız.
Düşünce
…kendi kendimizle her gün baş başa verip dertleşmeliyiz; karımız, çocuğumuz, servetimiz, adamlarımız yokmuş gibi konuşup gülmeliyiz. Öyle ki, hepsini kaybetmek felaketine uğrayınca onlarsız yaşamak bizim için yeni bir şey olmasın.
Niçin başka güneş başka toprak ararsın? Yurdundan kaçmakla kendinden kaçar mısın? (Horatius)
Onu niçin sevdiğimi söyletmek isterlerse bunu ancak şöyle anlatabilirim sanıyorum: Çünkü o, o idi; ben de bendim.