Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Devrim :
Devrim: siyasal, sosyal, ekonomi ve hukuk alanlarında yapılmış olan geri dönüşümsüz değişimlerdir. Eğer geri dönüş söz konusu olursa, bu devrim olmaz, ancak reform ya da yenileşme hareketleri diye tanım yapabiliriz. Devrimlerin ilerici mi, gerici mi olduğu, sizin duruş yeriniz olan koordinat merkezidir.
Sayfa 23 - Alfa Yayınları 1. Baskı 2022Kitabı okuyor
"Avrupa" tanımı aslında düşündüğümüzden daha yeni bir tanımdır. Uzun yüzyıllar boyunca bu tanım bazı istisnalar dışında yaygın olarak kullanılmadı. Coğrafi olarak Avrupa Asya'nın batısındaki geniş bir yarımadadır. İlk kez 1833'te Alman bir coğrafyacı "Avrupa"yı Rus İmparatorluğu'nun Asya'daki topraklarından ayıran doğu sınırını tanımladı.
Sayfa 176 - Ketebe YayınlarıKitabı okudu
Reklam
288 syf.
·
Puan vermedi
Geleneğin Yansıması
Geleneğin Yansıması ❅ ❅ ❅ Yaratıcısını arayan insan, kendi varoluş karakterini tanıma ve bilme hâli, fıtratın birer derin serzenişidir. Ruhsal ve bedensel işlevlerle her katman ve işleve anlam yükleme çabası, bunun bariz örneği... Güven ve huzur doyumunu yakalamak anlam arayışının bir sebebi iken Yaratıcı’sını tanıma ve bilme
S. Hüseyin Nasr'ın Temel Düşünceleri
S. Hüseyin Nasr'ın Temel DüşünceleriWilliam Chittick · İnsan Yayınevi · 20123 okunma
216 syf.
10/10 puan verdi
·
19 saatte okudu
ORTADOĞU! NEDEN ORTADA? KİMİN DOĞUSUNDA?
Kılınç, Taha, Ortadoğu'ya Dair Yirmi Tez, İstanbul, Timaş Yayınları, 2021, 5.Baskı ORTADOĞU! NEDEN ORTADA? KİMİN DOĞUSUNDA? İnsanların diline pelesenk olmuş bir terimdir Ortadoğu. Sürekli bu coğrafya da bir sıkıntı olunca haber manşetlerinden ve gazetelerden düşmez bu terim. Mazisine baktığımızda içerisinde dini, kültürel, siyasi, coğrafi
Ortadoğu’ya Dair Yirmi Tez
Ortadoğu’ya Dair Yirmi TezTaha Kılınç · Ketebe · 2018683 okunma
Yazıtlarda kök kelimesi; Tanrı'nın hakikati, yüceliği, kuşatıcılığı ve yüksekliği anlamında sıfat olarak kullanılırken, aynı zamanda gökyüzü ve gök rengi manasında da geçer. Tonyukuk 1. taş güney yüzü dokuz, doğu yüzü dört ve kuzey yüzü altıncı satırda geçen kök sözcüğü bugün kullandığımız "hep, hepsi, hepten" sözlerini
Sayfa 125 - Post Kitap, Divan Edebiyatı Vakfı Keyfiyet Mahfili Türkçe Araştırmaları: 1, 1. Baskı, İstanbul 2020, TÜRKÇENİN KÖKLERİ
1062 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
8 günde okudu
Merhaba arkadaşlar. Temmuz ayı tüm iyi dileklerimizin aksine kötü geçen hem de oldukça kötü geçen bir ay olmasına rağmen okuduğumuz birkaç kitapla bir nebze olsun idare etiğimiz bir ay oldu. İnsanın yaşamasını bile dilemeyeceğimiz olaylar silsilesinin tüm bir ay peşimizi bırakmadığı ve bu nedenle lanetli ilan ettiğim bir ay da oldu benim açımdan.
Avrupa'da Bir Cevelan
Avrupa'da Bir CevelanAhmet Mithat Efendi · Dergah Yayınları · 201525 okunma
Reklam
 Batılı Düşünürlerin Toplumsal Değişim Kuramları ve Bunların İslam Dünyasına Etkileri Batılı düşünürler, bilimsel düşünme yönteminin eşya (niteliği) hakkında kesin sonuç vermesiyle birlikte dogmatik düşünce sisteminden kurtuldu. Düşünürler, Burjuvazi sınıfından aldıkları destek ve teşviklerle, kilise ve aristokrasiye karşı bir devrim icat etmek
·
Puan vermedi
“Her şeyden habersizsin. Köpeği bıçak altına yatırıp, üzerinde deney yapan ve işkence eden düzeni ne zaman fark edeceksin? Seni sürekli “şey”ler için zorlayanlara gözlerini yumamazsın, uyanık olmak zorundasın.” Der gibi Bulgakov. “Söylediklerinizden tiksiniyorum ama ifade özgürlüğünüzü ölümüne savunuyorum” diye bir söz vardı sahibi mühim değil.
Köpek Kalbi
Köpek KalbiMihail Bulgakov · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201918,7bin okunma
YAPAYALNIZ KALMANIN 3. GÜNÜ
''güneşi uyandıralım seninle yeni coğrafi olaylar keşfedelim eskimiş şu gök yüzüne yepyeni bir tanım getirelim ve mümkünse şu yer yüzünü kahkahalarla donatalım günaydın!''sabah erken uyandım. sanırsam saat 6-6:13 gibiydi. kalktım elimi yüzümü yıkadım. kızlarım hala uyuyordu. mamalarını koydum,sularını değiştirdim ve kumlarını
Devrim: siyasal, sosyal, ekonomi ve hukuk alanlarında yapılmış olan geri dönüşümsüz değişimlerdir. Eğer geri dönüş söz konusu olursa, bu devrim olmaz, ancak reform ya da yenileşme hareketleri diye tanım yapabiliriz. Devrimlerin ilerici mi, gerici mi olduğu, sizin duruş yeriniz olan koordinat merkezidir.
Reklam
Kur’ân’ın “ne doğu ne batı” (Nûr,35) diye tasvir ettiği evrensel hakikat tasavvuru, doğu ve batı kalıplarını aşan bir niteliğe sahip. Bu manada İslâm toplumları kendilerini hiçbir zaman “doğuda” ya da “doğulu” addetmediler. “Doğu” , ancak Asya kıtasının bir uzantısı olan Avrupa’nın kendisini “Batı” olarak tanımlamasından sonra ortaya çıkan kurgusal ve işlevsel bir tanım. Mekân algısı Avrupa merkezci hâle geldikçe kullandığımız coğrafî terimler de sınırlayıcı bir nitelik kazanıyor. Örneğin insanlık tarihinin merkezinde yer alan coğrafyaya bugün neden “Ortadoğu” diyoruz? Japonya, hangi coğrafî tasnife göre “Uzak Doğu” kabul ediliyor? Tersinden düşünecek olursak, mesela Amerika’ya neden “Uzak Batı” ya da “Uzak Doğu” demiyoruz?
Coğrafi, sınıfsal ya da ekonomik tesadüflerden ötürü çoğu okulda öğrenciler benzer bir altyapıya sahiptir. Tanım gereği, bu çocuklar aynı eğitimi almıştır. Bu şekilde çevresel etkilerin en aza inmesiyle, okullar bilincinde olmadan kalı­tımın rolünü en üst seviyeye çıkardılar: yüksek notlar alan çocuklar ile düşük notlar alan çocuklar arasındaki farkların genlere indirgenmesi kaçınılmazdır, çünkü elde kalan tek seçenek budur.
"Doğu " ancak Asya kıtasının bir uzantısı olan Avrupa'nın kendisini "Batı" olarak tanımlamasından sonra ortaya çıkan kurgusal ve işlevsel bir tanım. Mekân algısı Avrupa merkezci hale geldikçe kullandığımız coğrafi terimler de sınırlayıcı bir nitelik kazanıyor. Örneğin insanlık tarihinin merkezinde yer alan coğrafyaya bugün neden "Ortadoğu" diyoruz? Japonya hangi coğrafi tasnife göre "Uzak doğu " kabul ediliyor? Tersinden düşünecek olursak, mesela Amerika'ya neden "Uzak Batı" ya da "Uzak Doğu" demiyoruz?
42 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.