1970 Izmir dogumlu Didem Madak, Dokuz Eylül Hukuk
Fakültesi'ni bitirdikten sonra meslegi disinda birçok
isle ugrasti. Pek çok zorlukla karsilasan fakat hiçbir
zaman umutsuzluga kapilmayan Madak, çareyi sirlere
sarilmakta buldu. Feminist bir kimlige de sahip olan
Madak'in ilk kitabi Grapon Kagitlari (2000) inkilâp
Kitabevi Sir Ödülü'nü aldi. Onu, Ah'lar Agaci (2002) ve
"Bu kitap israr üzerine yazilmigtir" dedigi son kitabi,
2007'de yayimlanan Pulbiber Mahallesi izledi. Madak,
24 Temmuz 201 1'de, yakalandigi kanser hastaligi
nedeniyle 41 yasinda yasamini yitirdi.
"Asaletim de sizin olsun baylar, rezaletim de! Beni bir
sütyen lastigiyle asin" sözü erkek egemen sistemin
suratina siddetli bir tokat carparcasina edilmi$ ve çok
da basite alinacak bir söz olmasa gerek... air Didem
Madak'in bu dizeleri, bes bin yillik "erk'ek" sisteme
karsi feminist bir isyan, bir eylem olarak da yazilmistir.
Peki, bir kadin bir sütyen lastigiyle asilmayi neden
ister; nereden aklina gelir böyle bir imge?
Yillardir toplumsal roller baz alinarak hayatinin her
alanina/her an'ina müdahale edilen kadin, yeri gelir
"güzelligiyle dillere destan olur", yeri gelir "toplumun
ahlakina uymayan" tavir ve eylemler icerisine girdi diye
dislanir, katledilir, yakilir ve kimi zaman da asilir. Tüm
bu belirlemeler gösteriyor ki bir diger kavram olan
"yagam" ile özdeslesen "jin" (Kürtçe 'de yasam=kadin
anlamina gelir), filiz verdigi doga-yasam ikilemini
sonlandirmayi bir erkege degil (bu erkek baba, agabey,
sevgili, es olur; fark etmez) kendi tercihine birakir. O
cok da