Kasım CEYLAN

Kasım CEYLAN
@cyln0
yazılım
üniversite
istanbul
Şanlıurfa
12 okur puanı
Şubat 2021 tarihinde katıldı
En güzel reçeteyi Sait Faik yazmış: "Tek ihtiyacım olan şey; bir deniz kıyısında sabaha kadar oturup, olanı biteni gözden geçirdikten sonra kafasında her şeyi aşmış bir insan olarak kalkıp gitmek."
Reklam
Ben zaten o ilk acıyla ölmediğimde çok gücenmiştim hayata… BİRHAN KESKİN
1970 Izmir dogumlu Didem Madak, Dokuz Eylül Hukuk Fakültesi'ni bitirdikten sonra meslegi disinda birçok isle ugrasti. Pek çok zorlukla karsilasan fakat hiçbir zaman umutsuzluga kapilmayan Madak, çareyi sirlere sarilmakta buldu. Feminist bir kimlige de sahip olan Madak'in ilk kitabi Grapon Kagitlari (2000) inkilâp Kitabevi Sir Ödülü'nü aldi. Onu, Ah'lar Agaci (2002) ve "Bu kitap israr üzerine yazilmigtir" dedigi son kitabi, 2007'de yayimlanan Pulbiber Mahallesi izledi. Madak, 24 Temmuz 201 1'de, yakalandigi kanser hastaligi nedeniyle 41 yasinda yasamini yitirdi. "Asaletim de sizin olsun baylar, rezaletim de! Beni bir sütyen lastigiyle asin" sözü erkek egemen sistemin suratina siddetli bir tokat carparcasina edilmi$ ve çok da basite alinacak bir söz olmasa gerek... air Didem Madak'in bu dizeleri, bes bin yillik "erk'ek" sisteme karsi feminist bir isyan, bir eylem olarak da yazilmistir. Peki, bir kadin bir sütyen lastigiyle asilmayi neden ister; nereden aklina gelir böyle bir imge? Yillardir toplumsal roller baz alinarak hayatinin her alanina/her an'ina müdahale edilen kadin, yeri gelir "güzelligiyle dillere destan olur", yeri gelir "toplumun ahlakina uymayan" tavir ve eylemler icerisine girdi diye dislanir, katledilir, yakilir ve kimi zaman da asilir. Tüm bu belirlemeler gösteriyor ki bir diger kavram olan "yagam" ile özdeslesen "jin" (Kürtçe 'de yasam=kadin anlamina gelir), filiz verdigi doga-yasam ikilemini sonlandirmayi bir erkege degil (bu erkek baba, agabey, sevgili, es olur; fark etmez) kendi tercihine birakir. O cok da