Onlar Barut'tu. Her biri birer toz tanesiydi ama bir araya geldiklerinde yakıp geçerlerdi. Yine bildikleri en iyi şeyi yaptılar. Vatanı sessizce korudular ve aynı sessizlikle onları bekleyenlerin koynuna, sıcak yuvalarına döndüler.
Ya yanılıyorsam? Insanoğlu aşağılık bir yaratık değilse... O zaman her şey ön yargıdan, boş bir korkudan ibaret demektir ve hiç bir engel yok, böyle de olması lazım!