Savunma halindeyken ayakta kalma enerjimizle, kendimizle ve başkalarıyla olan etkileşimde benliğimizle uyumlu haşde değilizdir;çünkü kendimizi korumakla meşgulüzdür. Kendimizle ve başkalarıyla sabaşmaktan daha güzel şeyleri yaşamaktan kendimizi alıkoyarız. Bu da yaşam enerjimizi düşürür ve meseleler problem haline dönüşür.