İnsan, yaşamın kendisini aştığını duyumsadığı anlarda, kendi adına bir başkasının karar vermesini isteyebilir. Birinin çıkıp bir çocuğun elinden tutar gibi elini tutmasını isteyebilir. Yaşamında önemli bir kopmayı gerektiren kararları tek başına almak, omuzlayıp taşımak ağır gelebilir.
"Asla aradığından fazlasını bulmaya çalışma. Fazlasını ararsan, yolun bir anda umutsuzluk yolu olur, bulduklarını da göremezsin. Göz açıkken kör olur."
"Bazen bir şeyi görmek için harcadığımız dikkat, o şeyi sahiden görmemizi engeller." Gözlerini zorlama, bırak kendi görsün. Hem onlar daha az yorulur, hem sen daha az yanılırsın.