Okumak gerek!
"Öğrenmek için.
Okulda başarılı olmak için .
Nereden geldiğimizi bilmek için.
Kim olduğumuzu bilmek için.
Başkalarını daha iyi tanımak için.
Nereye gittiğimizi bilmek için.
Geçmişin anısını muhafaza etmek için.
Günümüzü aydınlatmak için.
Daha önceki tecrübelerden faydalanmak için.
Atalarımızın yanlışlarını tekrarlamamak için.
Zaman kazanmak için.
Kaçmak için.
Hayatı anlamlı kılmak için.
Medeniyetimizin temellerini anlamak için.
Merakımızı ayakta tutmak için.
Dinlenmek için.
Kültürümüzü arttırmak için.
İletişim kurmak için.
Eleştirel zekamızı işletmek için."
Valery:
"Hanımlar, edebiyat bizi cezbetmeye asla kelimeleriyle ve cümle yapılarıyla başlamaz.Şöyle bir hatırlayıverin edebiyatın hayatımıza nasıl girdiğini.İlk çocukluk yıllarımızda, yeni doğmuş bebeği tebessümlerle uyutan nakarat kesilir kesilmez açılır masal cağı. Çocuk, sütünü içer gibi içer bu masalları.Harikaların devamını ve tekrarını ister; acımasız ve kusursuz bir okur kitlesidir çocuklar.Bir daha! diye bağırarak babalarını bitkin düşürmüş çocukları sihirbazlara, canavarlara, korsanlara ve perilere boğmak için kim bilir kaç saat harcamışımdır."