Reşat Nuri Güntekin kitabında yine Anadolu, memuriyet ve öğretmeklik gibi kavramlara çokça yer verilmiş. Kitapta Zehra öğretmenin acımak duygusunun yoksunluğu ve yoksunluğa nelerin sebebiyet vermesi öncelikle Zehra gözünden anlatılıyor daha sonra ise babası olan Mürşit Bey'in hatıra defterinden her şeyin iç yüzünü öğrendikten sonra "acımak" duygusunu tekrar kazanması anlatılıyor. Kitap 1928 yılında yazıldığı için çok fazla aşina olmadığımız kelimelere yer verilmiş. Kitap sürükleyici olduğu için tek bir solukta bitirebilecek bir kitap. Sonuna geldiğimde gözlerim doldu bu da kitabın başarılı yazılmasına bağlıyorum.