Travmatik bir olay o kadar ezici, rahatsız edici ve acı vericidir ki, olayın bütününü bir kerede kavrayamazsınız. Duyularınız ve duygularınız ağır gelir ve duygusal sabit diskiniz çöker. Aslında psişeniz "ben yokum" der.
Annemle ilişkimde boynumda bir köpek tasması var gibi hissederdim. Onun kontrolünden çok uzaklaştığımda, "tasmamdan çekerek" kendimden ve ilişkimizden kimin sorumlu olduğunu hatırlatırdı.