Madem tecrübesizleri işe almıyorlar, aylarca boş gezmek yerine bedava çalışıp tecrübe kazanma yoluna gitmek lâzımdır. İş arayan insan, tecrübeli tezgâhtar arayan mağazaya gidecek. "Tecrübem yok ama ücret almadan çalışmak, işi öğrenmek istiyorum." diyecek. Birkaç ay sonra "tecrübeli eleman" olarak maaş talebinde bulunacak. Orası para vermezse başka yere gidecek. Çünkü artık tecrübe sahibi oldu.