bir esirden bir esire, bir mahkumdan bir mahkuma hediyedir. biz, arap filozofun bahsettiği şu insanlarız:
ölüm bize şehadettir,
sürgün bize seyahattir,
zindan bize riyazettir.
Bi kafede kahve içerken yan masada bir beyefendinin kahkahalar eşliğinde bu kitabı okuduğunu görmüştüm. İlgimi çeker diye aldım ama beklentimi hiç karşılamadı ne yazıkki :)
Cengiz Aytmatov bir kitabında şöyle yazar: Biri Tanrıya sormuş “Eğer herşey zaten kaderde yazılıysa neden dilek dileyim ki?” Tanrı gülümseyerek şöyle demiş “Belki de bazı sayfalarda sadece 'dilediğin gibi olsun' yazmışımdır.”
Bu dünyada asla kaybetmememiz gereken tek şey umudumuzdur.