“İnsan bir başkasını kendinden fazla sevemez. Kendini kurtarmayı beceremeyeni kimse kurtaramaz." diyor Pavese. Çünkü kendini bulamayan insanı, başkaları da aramıyor.
"Şimdi düşününce, yaşamım, birbirinden ayrı parçalar halinde yaşanmış çok uzun bir süreç gibi geliyor bana. Hayatın kısa olduğunu söyleyenlere aynı düşüncede değilim. Tersine, çok uzundu, çok uzundu iç sürem."